Čtyři způsoby, jak se cítit lépe

Každý člověk má občas pochmurnou náladu, během které by nejraději zůstal celý den doma. Jenže pracovní či jiné povinnosti nám nedovolují zůstávat doma, tak nemáme na vybranou a musíme svou náladu trochu pozvednout sami. Je důležité, abychom věděli, jak se cítit lépe, jak se rozradostnit a jak si dobít energii. V případě, že to budeme umět, najednou nám žádný špatný spánek nebo naštvaný šéf nevyvede z míry. 

Je však velmi obtížné přijít na to, jak se cítit lépe, co nám pomůže se cítit lépe. Naštěstí známe několik způsobů, jak na to. Vyzkoušejte je a zjistěte tak, co vám nejvíce pomáhá. 

Pohyb nastartuje organismus 

Ať už je to procházka, běh nebo případně cvičení – obecně lze říct, že fyzická aktivita stimuluje vylučování endorfinů, dopaminu i serotoninu v lidském těle. Pokud budete cvičit pravidelně, automaticky z vašeho těla unikne stres a nahromaděné napětí, vyvarujete se navíc frustraci, která je zabijákem nejednoho člověka. Jak jsme zmínili, máme na mysli pohyb obecně, nejen cvičení. 

Odbourejte své závislosti 

Je velmi důležité, aby člověk odboural své závislosti. Ať už jste závislí na kávě, alkoholu nebo cigaretách, je třeba to změnit. Jen tak předejdete nepříjemným situacím, kdy se cítíte mizerně, jelikož nemáte svou “dávku”. 

Dejte šanci své kreativitě 

Ať už budete tvořit cokoli, budete se při tom cítit dobře. Rozvíjet svou kreativitu se rozhodně vyplatí, tvořivé aktivity totiž mají vliv na produkci dopaminu v mozku, tudíž se i díky tvořivým aktivitám budeme cítit nadmíru dobře a bez stresu. 

Meditujte 

Už jste slyšeli o síle meditace? Meditace jako takový zvyšuje hladinu dopaminu. Nemusíte tedy denně cvičit, pokud to protkáte meditací. Meditaci přichází na chuť nejeden podnikatel, který potřebuje na malou chvilku vypnout a přijít na nové myšlenky. Vyzkoušíte ji taky?