Jaké potraviny v sobě obsahují tělu škodlivé sacharidy?

Chcete zhubnout nebo se chcete cítit jenom líp? V tom případě doporučujeme změnit jídelníček, který vám pomůže nejen s hubnutím, ale také s dobrým pocitem. Jídelníček si sestavujte pestrý, zdravý a vyvážený, nezapomínejte na dostatečné množství vitaminů, minerálů a dalších tělu prospěšných látek. I když mnozí lidé jsou toho názoru, že by se z jídelníčku měly odstranit hlavně sacharidy, ne všechny sacharidy jsou škodlivé. I sacharidy se musí tělu dodat, ale v takové podobě, v jaké neškodí. Pojďme si tedy prozradit, jaké sacharidy jsou přijatelné a proti jakým sacharidům je třeba válku opravdu vést.  

K sacharidům, kterých se bát nemusíte, patří například sacharidy obsažené v ovoci nebo v luštěninách. Také se dobré sacharidy nachází v dýni nebo v celozrnných těstovinách. A jaké sacharidy tělu opravdu škodí? 

Cereálie 

Cereálie jsou v současné době velice oblíbenou snídaní nejednoho z nás. Cereálie jsou však plné škodlivých sacharidů, navíc tělu nepřináší nic jiného. Na rozdíl od ovoce, dýně nebo od celozrnných těstovin v sobě nemají ani známku vlákniny nebo vitaminů. Místo nich si k snídani dejte třeba ovesnou kaši nebo oblíbená vajíčka, která lze konzumovat na tisíc různých způsobů.  

Bílý chleba 

Pokud chcete zhubnout, měli byste se vyvarovat bílému pečivu, v němž se také nenachází nic dobrého. Zejména bílý chléb je považován za naprosto prázdné kalorie. Nenajdete v nich vlákninu ani jiné tělu prospěšné látky. Bílý chléb jen zvyšuje hladinu cukru v krvi a také hladinu inzulínu. Místo něj zvolte celozrnnou alternativu.  

Odtučněné produkty 

Mnozí lidé často skočí na trik obchodníků, a sice začnou si kupovat odtučněné produkty. Jenže produkty, které slibují snížené množství cukru, také slibují naprosto prázdné kalorie jen s velkou porcí sacharidů. Kdyby v nich sacharidy nebyly, nechutnaly by dobře.