4 tipy, jak se udržet v psychické pohodě

Události posledních dnů zrovna nepřidávají do vínku dobré náladě a psychické pohodě. Spíše v nás hromadí napětí a stres, což vede k mnoha zdravotním komplikacím. Ať už vaši psychiku zkouší finanční stránka, ztracené zaměstnání nebo problémy v rodině, které jsou jenom výsledkem dlouho se hromadících potíží, naučíme vás, jak se dostat do psychické pohody. Způsobů je totiž víc než dost. 

Mějte svůj vlastní režim 

Podle odborníků člověku pomáhá, pokud má svůj vlastní režim. Vytvoření si jakési rutiny je pro člověka víc než důležité, jen máloco ho díky tomu dokáže vykolejit. Proto vstávejte zhruba ve stejný čas a zhruba ve stejný čas také choďte spát. Ráno si zacvičte, posnídejte a vydejte se do práce tak upravení, abyste se cítili skutečně dobře.  

A samozřejmě si nezapomeňte vytvořit denní harmonogram, ve kterém si zaznačte čas pro práci, jídlo, ale také pro pohyb a odpočinek. 

Sílu pohybu nepodceňujte 

Jak už bylo zmíněno, je důležité si vypěstovat svou každodenní rutinu. Jakýsi vlastní režim, který vás nenechá vykolejit. A jeho součástí by měl být i pohyb, jehož sílu bychom v žádném případě neměli podceňovat.  

Odborníci jsou toho názoru, že bychom se měli hýbat alespoň třicet minut denně. Nemusíme samozřejmě uběhnout maraton nebo sprint, ale stačí krátká procházka nebo jóga v pohodlí domova. 

Udržujte kontakt s ostatními 

I když to mnozí nechtějí slyšet, pro dobro své psychiky je důležité udržovat kontakt s ostatními. Nezůstávejte v sociální izolaci, která nikomu a ničemu neprospívá. Samozřejmě si můžete najít formu, s jakou budete s ostatními komunikovat. Je na vás, co zvolíte, ale na kontakt s ostatními nezavrhujte. Jen se tím ponoříte do svých vlastních ponurných a negativních myšlenek. 

Nezapomínejte na odpočinek 

Do svého denního harmonogramu musíte zakomponovat také odpočinek. A ten opět může být jakékoli formy. Zkrátka takové, aby vám vyhovovala a dokázali byste se při ní udržet v psychické pohodě. Zahrajte si třeba nějakou společenskou hru, sáhněte po dobré knize nebo jenom meditujte. Je to na vás.